Δήλωση Σταύρου Καλογιάννη για την παραχώρηση των αεροδρομίων και για τον αυτοκινητόδρομο «ΜΟΡΕΑ»

Στην κατηγορία: 
17-12-2015
  • Υπογράφηκε προχθές, από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η σύμβαση για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός κ. Σπίρτζης, αφού υπέγραψε τη σύμβαση, είπε ότι το έκανε με πόνο ψυχής! Εάν όντως δεν πιστεύει στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, όφειλε να παραιτηθεί. Δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό η κίνηση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, προσκείμενου στον ΣΥΡΙΖΑ, να εξαγγείλει τοπικό δημοψήφισμα, για να αποτρέψει –δήθεν- την παραχώρηση, αλλά τον πρόλαβαν οι υπογραφές…

‘Αραγε θυμήθηκε κι αυτός, όπως και το σύνολο των κοινοβουλευτικών ομάδων του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, όσα φαιδρά περί δήθεν «ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας» αναμασούσαν, συνεπικουρούμενοι από διάφορα ΜΜΕ, επί τρία χρόνια, όταν ετοιμάζαμε τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος απεδείχθη απολύτως επιτυχής; Υπενθυμίζω ότι ο συναρμόδιος Υπουργός Οικονομικών κ. Σταθάκης, μετά τη συμφωνία που είχε πετύχει η προηγούμενη Κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, το 2014, με τη Fraport για τα 14 αεροδρόμια, είχε δηλώσει: «Η ανακοίνωση του ανάδοχου για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Και κατέληγε λέγοντας ότι «η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεση μας σε αυτή».

Αυτά έλεγαν πριν από ένα μόλις έτος. Σήμερα ο (διορισμένος από ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ) πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει ότι η παραχώρηση αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία!

  • Στο νόμο για τα προαπαιτούμενα μιας ακόμα υπο – δόσης, ύψους μόλις 1 δις ευρώ (που ψηφίστηκε προχθές στη Βουλή μόνον από την κυβερνητική πλειοψηφία), περιλαμβάνεται ένα άρθρο (43) που αφορά την κύρωση της τροποποίησης της Σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδροµου «Κόρινθος– Τρίπολη – Καλαµάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη» (Μορέας), που υλοποιούν οι κατασκευαστικές εταιρείες ‘Ακτωρ, Άβαξ και Ιντρακόμ.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά και ουσιαστικά.

  • Γιατί η σύμβαση αυτή εντάχθηκε στο νόμο για τα προαπαιτούμενα;
  • Πόσο απύθμενο είναι το πολιτικό θράσος της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που τολμάει να φέρει, και να ψηφίζει στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, μία σύμβαση παραχώρησης της οποίας το φυσικό (και οικονομικό) αντικείμενο είναι ολοκληρωμένο κατά 95%, επιβαρύνοντας το Δημόσιο με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να αιτιολογεί τους λόγους για τους οποίους το κάνει;
  • Πόσο γρήγορα λησμονήσαν, οι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, όσα στερούμενα και στοιχειώδους σοβαρότητας έλεγαν και έπρατταν, εντός και εκτός Κοινοβουλίου, για τις συμβάσεις παραχώρησης, όταν εμείς με σκληρή δουλειά ετοιμάζαμε τις τροποποιήσεις για την Ιόνια οδό, την Ολυμπία, τον Ε65 και τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, που ήταν επί δυόμιση ολόκληρα χρόνια σταματημένοι και πετύχαμε να τους επανεκκινήσουμε, να τους υλοποιούμε, ενώ σήμερα είναι δυστυχώς και πάλι βαλτωμένοι, με αποκλειστική ευθύνη των κυβερνώντων;